2007. október 27., szombat

Melbourne

Nagyon leult az erdeklodes a blog korul, igy mar el is felejtettem a szokasos vasarnapi bejegyzesemet megirni. Motivaciom nincs, de egy kis idom van, igy kormolok egy kicsit.

Kezdenem par jo hirrel:

· Dori egy munkaszerzodest tart a kezeben, amit mar ala is irt. Remelem egyszer veszi a faradsagot, es egy kicsit o is ir a blogra, csak hogy nehogy megunjatok minket. Peldaul elemeselhetne, hogy hogyan szarezte ezt a munkat. Tomoren annyi a sztori, hogy egy konferenciaszervezessel foglakozo expora beregisztralt, mint valami cegnek a kuldottje. Szerzett par kapcsolatot, amit mar sikerult is hasznositania.

· Egyhetig Melbournben rontom a levegot Wellington helyet. Egy treningen vagyok. Sajnos ez mar utolso nap a treningbol, de penteken is itt maradtunk a kollegakkal, igy marad egy napunk a varosnezere.

· Ket honap utan ujra felfedeztuk Wellingtont. Hetvegen volt egy vendegunk Aucklandbol, akinek Wellington legszebb arcat szerettuk volna megmutatni. Talaltunk egy kilatot a varos felett, ahonnet 360 fokos panoramaban lehet latni egesz Wellingtont. Tovabba a repuloter folott is van egy hely, ahol egy kiszuperalt katonai lotoronybol iszonyat kilatas van a repterre es a Cook szorosra. A legjobb kepeket majd feltesszuk az albumba.

· Visszatert a jo ido Wellingtonba, igy hetvegen vege tudtunk sutkerezni egy kicsit, aztan Dori felultetett a repulore, es folytatta a sutkerezest egesz heten (bar szegeny szerdan mar koran kelt. Az volt az elso munkanapja). Ha bekotott szemmel szalltam volna le Melbournban, akkor azt hittem volna, hogy Wellingtonban vagyok. Kicsit szemerkelt, es persze fujt a szel. Majd masnap hirtelen 30 fok lett:)

· A padlasrol kikoltoztek a negylabu alberloink (a kiletukre nem derult feny), de bekoltozott helyettuk egy madar kolonia, akik majdnem annyira idegesitoek, mint az elodjeik.

· … vegre hazaertem, mire befejeztem ezt a bejegyzest.

A mult hetunk elegge elfoglaltra sikeredett. En egyre tobbet dolgozom, mar nem nagyon van uresjarat napkozben. Igy is fel tudok allni majnem minden nap ot orakor az asztaltol, tehat nem panaszkodom. Lesz ez meg rosszab is…:) Dori ugye munkat kereset, es vegre talalt is egy olyat, ami nagyon tetszik neki. Ha szepen keritek, talan beszamol az elso napokrol. Ram nem hallgat:) Szombaton Viktor lejott Aucklandbol kocsival. Minden tiszteletem az ove, hogy egydul lenyomta mind a 650-700 km-t. En biztosan megborultam volna. Mar emlitettem, hogy itt nincsenek autopalyak, igy kicsit farsztobb a vezetes. Vasarnap delben mentem Melbourne Aucklandon keresztul. Irdatlan hosszu ut volt. Most dobbentem ra, hogy mennyire a nagy semi kozepen van ez a ket sziget. Augusztusban idefele jovet ez nem tunt fel, akkor inkabb a kormunket ragtuk. A legkozelebbi orszag minimum harom ora repuloutra van Uj-Zelandtol. Ha otthon elbattyogtam a hatarig, akkor legalabb ott volt Ausztria, Szlovakia vagy rosszabb esetben Ukrajna. Itt a hataron tul a nagy semi van. Mulkor Dorival setaltunk az obol kulso reszen, es olyan szep ido volt, hogy az oceanon tul lattuk a Fold peremet. Ott allitolag egy baromi nagy vizeses van, de egysek szerint sima klinkerteglabol van odahuzva egy fal. Hmm, ki tudja…

Melbourne. Nagy, europai, kavehazas, ettermes, vasarlos. Egy nyomi kis folyo mellett meg villamos is van, es van, amelyik lerobbantabb, mint a 47-49-es Bartok Bela uti intercity. Egyebkent en nagyon szeretem a 47-49-est, meg akkor is, ha nem lehet rajta beszelgetni a csorompolestol. Szeritem bun kiirtani a varoskepbol az uj metro miatt. Melbournban meglepett, hogy mennyi regi stilusu epulet es tobb szazevesnek tuno templom van. A varosi muzeumban muzeumszag volt. Ilyet az uj-zelandi muzeumokban nem erzetem, mivel azok max nehanyszor tiz evesek. A szallodank belvaros kozepen volt, es mellesleg a masodik legmagasabb epulet a varosban, es annak is majdnem a legtetejere tettek minket. Szerintem az en szobammal valamit elszurtak a recepcion. Dupla meretu volt, igy belefert meg egy 42”-os plazma TV es a beepitett hazimozi rendszer is:) Igy a szobara nem panaszkodtam. Melbourne-be egy ceges trening miatt mentem, ahova az ausztral es az uj-zelandi irodakbol kuldtek embereket. Meglepo volt, hogy a nativ kiwik es ausztralok kisebbsegben voltak az indiai, kinai, japan, malaj, del-afrikai, angol, francia, szlovak es magyar telepesekkel szemben. Olvastam, hogy az ausztral lakossag majdnem 30%-a a tengerentulon szuletett, durva. Igazi immigrans paradicsom azoknak, akik szeretik a pokokat, capakat, husevo kengurukat, a baratsagos skorpiokat, legdurvabbanmergezo kigyokat, a kocsonyas meduzakat, merges halakat es a bumerangjaikkal hadonaszo csoves oslakosokat. Egyebkent pedig baratsagos hely, de tenyleg. Engem anno azzal fenyegettek, hogy az ausztralok a Fold legbunkobb bandaja. Ez Melbourne-ben egyaltalan nem igy jott le. Legalabb annyira jo fejek ez emberek, mint Uj-Zelandon, csak meg sokkszinubbek. Az melbourne-i irodatol pedig leesett az allam. A wellingtoni sem semi, de az itteni egy igazi agymenes (egyebkent a varos harmadik legmagasabb epulete). Ugy van kialakitva az egesz, hogy lenyugozze az embert. A 23. emeleten levo recepciot a szegenyes szokincsemmel csak ugy irnam le, hogy egy nagy dizajn az egesz. A treningem csak csutortokig tartott, viszont aznap este nem volt kozvetlen jarat Wellingtonba, igy kibuliztuk, hogy maradjunk meg egy napot ceges koltsegen, ami vegul is teljes szabadfoglakozas volt a varosban. Annyira ragerjedtem a magas epuletekre, hogy penteken felmentem vegre Melbourne legmagasabb epuletere, hogy elkattintsak par jo kepet. Sajnos az ido nem volt tul jo, de legalabb az ablakbol ki lehett latni, nem ugy mint Tajpejben:) Erdekessegkeppen az epulet Eureka towernek hivjak. Az aucklandi TV tornyot laszamitva ez a deli felteke legmagasabb epulete mind a 300 meterevel. A felso par emelet uvegablakai szinarannyal vannak bevonva, ami eleg impozans dizajnt ad az egesz kocerajnak. Az epulet kivetelesen nem iroda, hanem lakoepulet… nem akartam megkerdezni, hogy mennyibe kerul egy lakas a 90. emelet kornyeken. Meg anno a Taipei 101-rol irtam, hogy azt a felhokarcolot egy irdatlan meretu acelgolyo egyensullyozza ki. Ezt az eggyensullyozosdit itt 300 kobmeter vizzel oldottak meg a 86. emelett felett, ami nem mellesleg tuzoltasra meg talan fogmosasra is hasznalhato. Delutan elmenetem a helyi shopping centerbe. Szerencsere az itteni aruhazak nem Westendszeruek, hanem inkabb a nemet Kaufhof-okra hasonlitanak, amiben sokkal kenyelmesebben lehet korzozni. Ruhavasarlas szempontjabol eleg inseges idok jarnak Wellingtonban. Legalabb ket evig a ruhakon sporolunk:)Mar latom magam elott Dorit januarban, amikor egyutt Megyunk Melbourne-ba, hogy mennyere ra fog gerjedni az itteni shoppingolasra.

Ennyi volt a mese mara, bezarul Gabor bacsi moka tara… meg le is merult az aksim.

Udv, Gabor

4 megjegyzés:

Lacko írta...

Mi az irodaban olvassuk a blogotok, vazze! Amugy nem eleg, hogy M'bourne-ben leledzel, meg be is szolsz, hogy nem erdeklodunk utanad. Na szep. Ezek utan meg nem kuldjuk a kolbasz es symphonia szallitmanyokat hozzatok, ne is vard!
Uff:
L

Névtelen írta...

Halihó!
Végre én is hozzászólok a blogbejegyzéseitekhez, mivel eddig nem tudtam, hogy működik a dolog.
Örülök, hogy újra "otthon" vagy Gáborkám és gratulálok a Dórinak abból az alkalomból, hogy munkát talált.(mondtam, hogy meg fogja találni Ő is, csak egy kis türelem kell) Most már csak azt várom, hogy Dórikám is írjon néha- néha egy kis blogbejegyzést. Most legfőképpen a munkájával kapcsolatban várunk infókat, mit csinál, hogy telnek dolgos hétköznapjai, illetve hogyan telnek hétköznapjaitok. Szépek a Melbourni képek, ja és Dóri a hét eljén mondtad, hogy ismét küldtél képeket a botanikus kertről, de az valamiért a mai napig nem jött át.
Na millió puszi, mert koncertre megyünk!

Andi & Co. írta...

Ezt ki kerem magamnak! En hetente többször csak amiatt kapcsolom be a laptopom, hogy nezzem , hogy irtatok-e. (Közben remelve, hogy Dori is ir nehany tudositast!) Es mindig azon bosszankodom, hogy ugy döntöttünk, hogy iden nem megyünk hozzatok. Bar öszinten szolva, meg a decekberi hazarepülestöl is feleg - egyedül a ket csemetevel...
Nem tom Dori meselte-e, kepzeld Lauranak mar nem kell a csipösint hordania. Azt hittük, vege az örökös ejszakai felkelesnek, de azota erdekes modon ugyanugy felebred, söt, ejszaka kellös közepen elkezd alkudozni, majd hisztizni, hogy az en agyamba akar jönni. Beni mar lassan egy hete beteg, borzaszto rondan köhög, meg tök taknyos. Eleg nehez szegenykemmel.
Amugy nagyon erdekes a melbournei beszamolo. Hogyan kell elkepzelni ezt a vizes megoldast az x. emeleten? Nagyon allat kepeket csinaltal, erdekelne, hogy melyik mi. Az irodarol nem cisnaltal fotot?
Namost ennyi. Au utso szamurajt nezzük dvd-n, es mar kezdek nem erteni semmit...
Millio csok!
Andi

Névtelen írta...

Sziasztok.
A bejegyzes elejet majd jol meghackolom, es kitorolm az elso ket sort.
Csomaci, nem vagyok kivancsi a kolbaszodra:D Kulonban is, talatunk itt is magyar szalami,a mi egesz korrekt izu.
A kepeket majd feliratozom az albumban.
Andi, Dori naprakeszen informal a Werker csaladrol, majd este(nektek reggel) vegre beszelhetnenk. A melbourne-i toronyhaz vizes megoldasat nem ismerem, csak ovastam. Lehet, hogy kamu az egesz:) Papi biztos tudja a megoldast:)

Udv, Gabor