2007. október 28., vasárnap

Wellington vs Auckland & Melbourne

Megint vasarnap, megint szep az ido es a szel sem rebben. Amiota kijottunk Uj-Zelandra, keptelen vagyok 6-fel7nel tovabb aludni fuggetlenul attol, hogy mikor fekszem le. Szerencsere ez nem parosul faradsaggal, igy tobb idom van olvasgatni es hetkoznap rendesen megreggelizni. Otthon szinte soha nem reggeliztem munkabamenetel elott, pedig anno Anyu mennyire a lelkemre kototte, hogy ures gyomorral nem lehet isibe menni…:)

Tegnap este bementunk a varosba megunnepleni egy par szulinapjat. Egy nap kulonbeseg van a szuletesnapjuk kozott, igy mindkettojuknek ajandekozni kell egymasnak. Tiszta karacsony:) A vacsoraval kicsit megcsusztunk, igy szokas szerint kestunk a megbeszelt idoponthoz kepest, attol fuggetlenul, hogy kocsival mentunk le. Egy nagyon jo kis ir pubba mentunk, ahol egy zenekar a legjobb szamokat jatszotta: Doors, Lenny Kravitz, U2, Red Hot Chilli Peppers es hasonlok. A tarsasagban nem voltak kiwik, igy nem kellett leinnunk magunkat a sarga foldig (mielott a szulok kikelnek magukbol, a kocsit lent hagytuk a varosban, es taxival mentunk haza:)). Ott volt a szlovak srac is, akivel egyutt voltam Melbourne-ben. Arrol beszelgettunk, hogy hol jobb, itt vagy Melbourne-ben? A temazast gyorsan le is zartam, mert o az elmult egy het alatt megrogzott Ausztralia partiva valt, igy eszervekkel nem lehetett vele vitatkozni. Az ausztraliabanjobbevagyujzelandon magasroptu kerdesen persze en is filoztam kicsit a mult heten, amit most jol le is irok. Eredetileg ugy terveztem, hogy Aucklandba megyek. Ennak az volt az oka, hogy en egy "hudenagyvarosi" sracnak gondoltam magam, aki megorulne egy kisvarosban, igy belottem, hogy egy millio embernel kisebb brigaddal nem vagyok hajlando egy varosba koltozni. Masreszt ugy gondoltam, hogy Dorinak is sokkal egyszerubb munkat talani egy nagyobb varosban. Vegul a sors ugy hozta, hogy 600 km-el delebbre a 200 birka/km2 lakossagu Wellington tartomanyban kotottunk ki, a fovarosban. Lehet, hogy mar irtam, de Wellingtonban kb. 150 ezren laknak, de a nagyon szuk kornyezeteben meg egyszer ennyien. Igy mondhatnam hogy vagyunk itt vagy 300 ezren, de meg ez is messze van az ahitott egy milliomtol.

Wellingtonba erve eloszor lenyugozott a sok zold meg a hegyek. Aztan jol elkeseredtunk a lakasoknak csufolt dohos izeken. Utana megtalaltuk almaink ideiglenes otthonat, majd kicsit szenvedtunk, hogy Dori itt tenyleg nehezebben talal munkat. Most mar o is dolgozik, igy minden happy. A wellingtoni iroda sokkal kisebb, mint az aucklandi, aminek vannak hatranyi, de rajottem, hogy ez sokkal tobb elonnyel is jar. Pl ket honap alatt szemelyesen is megismertem majdnem a fel irodat, ez otthon negy evbe telt. A kezdetekben azon vacogtam, hogy azon a terultenen ahol dolgozom, itt sokkal kevesebb szakerto van. Azon tunodtem, hogy ha valami gordiuszi csomoval kerulok szembe, akkor ki a fenet fogok zaklatni a kerdeseimmel. Vegul a kisebb csooport is inkabb elonnye valt a szememben. Itt rakenyszerulok, hogy tartsam a kapcsolatot a tobbi irodaban ulo kollegakkal, legyenek akar Aucklandban, Sydney-ben vagy Melbourne-ban. Vicces volt a mult heten Melbourne-ban, hogy az egyik ottani kollegaval a liftben kicsit munkarol beszelgettunk, aztan kiderult hogy egy hettel korabban volt egy konferenciabeszelgetesunk (en a nevekre csak ot masodpercig emlekszem, utana kisul az agyam…). Masreszt Wellingtonban meg sok olyan terulet van az osztalyunkon belul, amit mostansag alakitanak ki, vagy meg csak tervezik, hogy bevezetik.

Kozlekedesugyileg Wellington mindenben viszi a primet. Itt gyalogolok, futok vagy kocsiba ulok. A tomegkozlekedes is nagyon jo, csak en nem hasznalom (gyalog is 20 perc a munkahelyem). Az elso ket napomon mentem busszal a munkahelyemre, de gyorsan be is ragtam a taplo buszsoforokre. Itt a buszokat le kell inteni. Errol az elso nap nem tudtam, igy bamban neztem, ahogy tovabbszaguld elottem a harmas busz. Masnap mar integettem neki, de megint elhuzott elottem. Biztos nem voltam eleg hatarozott vagy csak forditva tartottam a kezem:) Az orultebb kolegaim bringaval jarnak dolgozni, ami lejotn lefele meg rendben van, de a rengeteg helyi Gellert-hegy miatt eleg faraszto lehet. Az egyik manager srac az osztalyomon minden nap beteker 20 kilometerrol, meg persze haza. Meg akkor is bringaval jon, ha az obol menti “szellok” utkozben haromszor letepik a bringarol, es jol belevagjak a tengerbe. Orult… A helyvaltoztatasnal maradva Aucklandnak hiresen sz*r tomegkozlekedese. Az ottani “elkerulo” autopalyak a varos kozepen keresztezik egymast. Melbourne-ban jo a tomegkozlekedes, de oriasi a varos. Az ottani kollegakkal beszelgettem, mindenki valahol a kulso varosreszekben lakik, es fel-egy oraba tellik bejonniuk a city-be.

Szorakoztatas. Szerintem ebben nem sok kulonbseg van a harom varos kozott. Wellington es Melbourne kavehazas fovarosoknak szamitaniak. Mindenhol nagyon jo ettermek vannak. Wellingtonban is talahato nehany multiplex mozi. Melbourne-ben lattam egy stadiont, amibe csekely 90 ezer ember orjong a vasarnapi krikett meccseken (legalabb is annyian fernek be). Beteges, nem? Wellingtonban is van egy 40 ezres stadion a 150 ezres varoshoz… A nagyobb rogbi-, krikett meccseken vagy koncerteken allitolag dugig van, meg a varos is autokkal. Pubok es szorakozohelyek mindenhol vannak, lassan mi is elkezdjuk felfedezni a helyi szorakoztato egysegeket.

A vasarlas miatt kicsit meg voltunk borulva a kezdetekban. Kicsti szegenyesnek talatuk a kinalatot, de kiderult, hogy csak rossz helyeken probalkoztunk. A ruhakat leszamitva semmiert nem kell felutaznunk Aucklandba (ha rajtam mulik, nem is fogunk:)). Januarban ugy is elutazunk Ausztraliaba, majd ures boronddel megyunk. IKEA Uj-Zelandon meg nincs, de nem is erdekel.

Zoldsegben Wellington abszolut elso. Itt minden zold. A varos majdnem kozepen ott a botanikus kert, ami nem olyan nagy, mint a Margit-sziget, de gyonyoruen karban van tartva. Van benne rozsakert, ausztral erdo, okolnyi meretu viragok, orchideak meg kacsak. Tisztara, mint a bucsuban. Tolunk 5 perc autozasra talalhato a Kaori Wild Park, amit egy par eve keritettek nagyon szigoruan korbe, hogy semmi macska, nyul, patkany vagy barmilyen behurcolt allat ne tudjon bemaszni. Akik pedig bent voltak, azokat kiirtottak:( A rezervartumot amiatt hoztak letre, hogy ott teljesen visszaallitsak az eredeti Uj-Zelandi allat- es novenyvilagot. Szoval ez a park csak egy kopesre van tolunk, es akar egesz nap is lehet benne turazni. A varosbol par perc autozasra mar olyan tengerpartra lehet kimenni, ahol nem valoszinu, hogy barkivel is talalkoznal seta kozben.

Most, hogy igy meggyoztem magam, hogy mennyire jo itt nekunk, megyek futni, es visszaszerzem a kocsit, mert azt tegnap este lent hagytuk a varosban:)

Jo vasarnapi sziesztazast!

Udv, Gabor

p.s.: ha nem akartok kihagyni egyetlen fantasztikus bejegyzest sem, akkor az alabbit is olvassatok jol el. Az a mult heti termesem.

9 megjegyzés:

andras írta...

Csak így tovább a moka mesével, mert nagyon élvezzük és beszélünk több kiadóvl. Még az áralkú elején vagyunk.

andras írta...

Kedves móka-mese íróka. Élvezettel habzsoljuk minden móka sorodat, ne add fel. Tovább adjuk meséid hírét, hogy élvezzék blogjaid ízét.
DA.

Névtelen írta...

Sziasztok mesemondó világjárók!

Ismét megnéztem a fotókat, nagyon ötletesek az aláírások, és mit mondjak, egy kicsit irigyellek Titeket a sok érdekes látnivalóért. Számotokra most kitágult a Világ, szívjátok magatokba a sok újat és szépet, csak így tovább. Dórikám Neked is sok sikert a munkában.
Pusszantás
A.

Névtelen írta...

Hát a képek alapján,,,én még mindig "Ausztrália párti" bocsánat Melbourne párti maradok :)) persze könnyű a nagy távolból véleményt alkotni,,,talán meg tudnál győzni, ha egy kicsit még bővebben kifejtenéd a véleményed ,,,tudod csak azért, hogy minden napra maradjon az ebédidőben olvasnivalóm :))
Nem önző vagyok, csak a nővéred :)
Puszi nektek
Móni

Névtelen írta...

Élvezettel olvassuk a blogotokat, nem kicsit nagyon irigyellek Titeket, hogy milyen sok új élménybe van részetek. Sok sikert a munkátokhoz.
Dóri írj már Te is néha, milyen a munkád, hogy illeszkedtél be?
Puszi
Ica&Lajos

Andi & Co. írta...

Nagyon meggyözö pro-contrat allitottal fel. Esetleg megtehened ezt Düsseldorf-Uj Zelandra is. Persze a vegen Düsseldorf nyerjen!

Puszi!

Gabor írta...

Szia Andi,

Dusseldorf-ban az autok ujabbak, jobban lehet vasarolni, ott laktok Ti, es mokusok ugralnak a parkokban. Itt viszont mi lakunk, olcsobb, mint Dusszledorf, itt a tenger, szerintem zoldebb a fu es a szel miatt gyorsabban szaradnak a ruhaink:D

Dusseldorf - Wellington: 4 - 5

Bocsi, de nyertunk:)

Udv, Gabor

Andi & Co. írta...

Itt viszont többet esik az esö, amit jot tesz a börnek es kevesebbet süt a nap, ami ov minket az uv sugarzastol, van szaritogep, tehat fel sem kell akasztani a ruhakat, es... a francba több nem jut eszembe. Na jo, meggyöztel, keressetek nekünk lakast!
Pusz!
Ui: Hogyank kell leszedni a gepemröl ezt a hülye msn messengert???

Névtelen írta...

Sziasztok és ébresztő!

Minden nap arra jövök haza, hogy ma biztosan megjött az új blogbejegyzésetek, de szomorúan tapasztalom, hogy ismét csak a korábbi bejegyzéseket találom. Mi történt, hogy nem jön az új beszámoló? Kérlek írjatok !!!!!

A