2007. november 22., csütörtök

Negyesben

Igaz, hogy mar lassan het vege van, de most a mult hetrol rizsaznek. A hetvege nem volt olyan rossz, hogy hagyjam, hogy feledesbe meruljenek a tortenesek:)
Megint az idojarassal kezdenem. Annyira kifogytam a temabol, hogy mindig csak errol beszelek. Mint az angolok:) Szoval eddig ezen a hetvegen volt a legjobb ido, amiota itt vagyunk. Vegig napsutes, terdig gazoltunk az UV-ben, es egy level sem rebbent. En voltam olyan hulye, hogy szombaton egesz nap egy konferencian ultem, Doriek pedig egesz nap kint henyeltek a napon. Nagyon birom az itteni munkahelyemben, hogy mindenfele kepzeseket meg konferenciakat tamogatnak, es orommel kifizetik a reszveteli dijjat. Igy en voltam olyan jo fej a munkahelyemmel, hogy felnot helyett diak jegyet vettem, es sporoltam nekik 20 dolcsit. Szerintem orokke halasak lesznek nekem:) Egy hacker/IT biztonsagi konferencian vettem reszt, amit a helyi Victoria egyetem egyik nagy eloadotermeben rendeztek. A terem 90%-a tiszta fekete volt, alulrol szakadt farmerokkal megkuldve, zsiros hallyal lefedve, linux laptoppal korbebastyazva es gordeszkaval felszerelve. Volt aki annyira komolyan vette, hogy o egy hacker, hogy a felhomaly ellenere sem vette le a napszemuveget egesz nap. Egyebkent nagyon erdekes eloadasokat prezentaltak nagyon jo eloadok. Pl. egy aucklandi nagyon profinak tuno 20-24 ev koruli srac tartott egy eloadast a weboldalak feltoreserol/vedelmerol (nezopont keredese), es elo egyenes adasban bemutatott nehany trukkot. Egyik alkalommal kirakta a kivetitore a sajat honlapjanak a online naplojat, amin azt lehetett kovetni, hogy eppen kicsoda (IP cim) csatlakozik az oldalahoz, es azt is, hogy a vilag melyik reszerol. A teremben ulo zombik kapva kaptak az alkalmon, es rogton elkezdtek villogni. Mindenki veszettul elkezdte verni a billentyuzetet, es par masodperc mulva mar mindenfele "eppen feltorom a honlapodat", "hello mate" meg "adjatok sort" uzenetek jelentek meg a kivetiton. Delutan meg idejeben leleptem, hogy kicsit elvezzem a napot is.
Vasarnap elmentunk az emlitett martinborough-i borfesztivalra. A falu kb. 60 km-re van Wellingtontol, de legalabb masfel ora oda az ut, mivel egy olyan hegyen kell atvagni, aminek a majdnem fuggoleges oldalaba karcolt szerpentinen nem art ovatosnak lenni. Egy rossz mozdulat, es maris par szaz meterrel lejjebb kerul az ember... Tehat, Martinborough. Ez egy nagyon kis falu, szerintem max 3-4 ezren elhetnek ott, viszont eleg nagy szolloultetvenyekkel van korbebastyazva. A hely egy volgy kozepen fekszik, ahol atlag 5-8 fokkal melegebb van, mint mondjuk Wellingtomban, es sokkal tobb napot is kap. Az adottsagok miatt az egyik legjobb uj-zelandi bortermelo videk, meg vorosborokban is egesz eros termelokkel rendelkezik. A fesztival nagyon profin volt megrendezve. Szerencsere limitalva volt aresztvevok szama. Mi mar tobb, mint egy honapja vettuk a jegyet az interneten, akkor, amikor elkezdtek arulni. Fel oraval kesobb mar elfogyott az osszes. A kostolohelyekhez a falu fotererol vittek ki az embereket a kb 2 percenkent kozlekedo buszok. Tiz termelonek lehetett bemenni az udvaraba, ahol altalaban 4-5 feher es 2-3 vorsborbol lehetett valsztani. Attol fuggetlenul, hogy a kostolohelyeken uveggel nem lehetett bort venni, reggel 11kor mar majnem mindenkinek fulig ert a szaja. Delutan ketto korul mar mindenki kotta volt. Volt egy olyan erzesunk is, hogy a buszosok sem voltak szazasok. Neha fogtak magukat es levagtak az utat kihagyva egy-ket boraszatot, es kajan vigyorral viccelodtek az utasokkal a heringkonzervre emlekezteto buszokon. Egyebkent az osszes broaszatnal fergeteges hangulat volt, mindenhol egy jobb fajta zenekar nyomatta az utemet. Az egyik boraszatnal talalkoztunk Elvis-szel is, amire mi annyira nem izgultunk ra, nem ugy a rengeteg begerjedt nagymama. Alig tudtunk utat vagni magunkak a bork fele. A nap elejen, amikor meg kicsit jobban ereztuk az izeket bejeloltunk par bort, hogy azt majd jol megvesszuk a nap vegen, aztan jot koppantunk. Mocskosul dragak voltak a palackos borok (ezeket csak a nap vegen a falu foteren lehetet kapni). Szerintem csak arra epitettek, hogy estere harom-negy uveg borral a fejeben az ember elveszti a realitaserzeket. Igy ures kezzel, de jo kedvel mentunk haza. Ja, meg persze rakvorosre sulve. Mostantol komolyan vesszuk a 30-as faktoru akcios navedo kremek hivogato szavat a hetvegi bevasarlaskor.
A heten egyik nap munka utan lementunk a partra futni a Dorival. Annyira kellemesen sutott a nap, hogy 10 perc utan leultunk a strandon, es figyeltuk, ahogy a batrabbak uszkalnak a tengerben. En nem mertem meg az ujjamat sem belemartani a vizbe, majd talan nyaron...
Azt meg nem emlitettem, hogy eppen negyen lakunk. Mult heten megerkezett Dori unokatesoja es a baratja (Julcsa es Thorsten). Egy ideig Wellingtonban lesznek, mielott lemennek a deli szigetre. Kicsit irigylem oket. Eppen befejeztek a kozepiskolat, es most egy evre nekivagtak a vilagnak: Uj-Zeland, Peru, Kuba, USA es Kanada. Nem rossz.
A mai meglepetes: hazafele nagyon ismeros uveghangu motorzugas csapta meg a fulem. Es mi volt a hang forrasa? Egy tukorsimara polirozott ejfekete 1500-os jobbkormanyos kocka Lada. A heten kideritem, hogy milyen kapcsolatban alltak a kiwik a szovjet autoiparral.

Udv,
Gabor

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hello
azt szeretném megkérdezni,hogy ezen a fesztiválon láttam voltak nagyon jopofa ülőalkalmatosságok..Nah de arról nem esett szó,hogy mekkora asztalok voltak??:-)hm...pl..volt akkora mint egy mangalica??Az fontos borozás közben...
Aliz

Névtelen írta...

Sziasztok!
Nézegettem a képeket a borfesztiválról, hááát elég sz...rnak tűnik felétek az időjárás, valahogy ebben az igazi, ködös, nyálkás novemberi időben lassacskán kezdek rátok irigykedni.
Dórival mi újság, mikor olvashatunk néhány sort az ő "tollából"? Nem mintha, a Te írásaid nem tetszenének :o)), de azért rá is kíváncsi lennék.
Puszi:
Móni

Névtelen írta...

Én tudom!
Egész titok nyítja a cserekereskedelem. Az oroszok Ladát adtak cserébe a szigetlakok álta kitalált nincsisilyen madár helyében. Egyben megoldodott a títok is . Togliatiban vannak a kiwik.
id JL

Gabor írta...

Sajnos a diszno meretu asztalokhoz nem nagyon fertunk oda, mert sokan voltak, igy a fuben fetrengtunk:)

Moni, Dori nem fog irni es kesz. Az a helyzet, hogy harom hete megettem reggelire, a kepekre pedig csak odamonitorozom...